Coachview support

nieuw ticket ticket status

Nieuw in versie 5.5



Versie 5.5 brengt een paar mooie zaken op het gebied van je automatische workflow. Je certificaat kan er vanaf nu bijvoorbeeld automatisch uit. De layout van automatische acties is overzichtelijker. En er zijn wat meer acties mogelijk op het gebied van CRM. Kortom, genoeg te zien. Over zien gesproken…

 

Maandag (!) 4juni 13:30: webinar + vragen over nieuwe versie

We zijn weer 3 versies verder, tijd voor een nieuwe webinar. Hierin behandelen we de belangrijkste items uit de versies 5.3 - 5.5. Genoeg nieuws om van te profiteren. Registreer even hier en je ontvangt meteen een link voor in je agenda.

Ps. De 4e is gebaseerd op de uitslag in de poll, waarin we vroegen welke dag je het beste uitkomt.



##

##Opleidingen

##



Presentieplicht percentage instellen

Soms registreer je presentie, maar mag je één onderdeel skippen. Regel dit voortaan door presentieplicht in te stellen. Als je bijvoorbeeld 1 onderdeel van 5 mag skippen, zet de presentieplicht dan op 80%. Als de presentie geregistreerd is, en een student blijkt 1 onderdeel niet present, dan is de opleidingsvraag status wel akkoord. Op basis van deze voorwaarden kan je vervolgens automatisch het certificaat genereren. 



## 

##Documenten en Acties

## 



Actie knoppen duidelijker in tekst

Twee teksten op knoppen zijn veranderd: 

afgerond -> zet op afgerond 

herstel ->> zet op niet afgerond

 

Samenvoegveld Betaalwijze, beschikbaar in datagroep aanvraag

 

Nieuwe kolom koppeling in documenten

Direct doorklikken naar de hoofdkoppeling van het document. Een opleiding, opleidingsonderdeel, etc.

 

 

##

##Automatische Workflow

##



Nieuwe layout Automatische Workflow + 

Want we hebben de layout iets versimpeld en radio buttons omgezet naar dropdowns voor meer overzicht. Een kleine ingreep, met hopelijk veel impact. Laat ons weten wat je ervan vindt!

 

Nieuwe voorwaarden: docentrol en locatierol

Je kunt nu op basis van een docentrol, of locatierol aparte mailings sturen in de opleiding. Bijvoorbeeld als iemand de rol acteur heeft bij een BHV opleiding, en een ander de rol hoofdopleider. Beide hebben andere informatie nodig om hun rol te kunnen vervullen.

 

Nieuwe voorwaarden: Niet akkoord of akkoord docent en locatie

Ook op de status akkoord / niet akkoord planningsstatus kun je binnen een opleiding op een docent of locatie een actie triggeren. Bijvoorbeeld dat een docent nog niet akkoord is, een week voor de start van de opleiding. De backoffice weet dan dat die aan de slag moet. 

 

Automatisch een certificaat sturen

Eindelijk is er: de mogelijkheid om automatisch een certificaat te sturen dankzij de nieuwe voorwaarden op de datagroep opleidingsDeelnemer. "akkoord van opleidingsvraag". Deze werkt ook heel goed met de nieuwe presentieplicht.

 

Automatische acties triggeren op persoons- en bedrijfscategorie

Binnen een opleiding kun je nu automatische acties triggeren op persoons- of bedrijfscategorie. Handig om mailings op interne deelnemers en externe deelnemers te splitten. Of je CRM voor je opleidingsworkflow te verbeteren en bijvoorbeeld op basis van een persoonscategorie vervolgopleidingen te suggereren. 

 


##

##Evaluatie

##



Zie welke template er gekoppeld is

Er is een nieuwe kolom beschikbaar zodat je bij een evaluatie meteen ziet welke template er is gekoppeld. Je kunt hier meteen op klikken. 

 

Sortering evaluatie aangepast in dashboard

Het evaluatiepanel in het dashboard sorteert weer goed op datum.

 


##

## Koppelingen

##

 

Moodle koppelen met SAML 2.0

Voor een extra goede beveiliging kun je nu je Moodle installatie koppelen via SAML 2.0. 

De vorige versie 1.5 blijft overigens beschikbaar.

 

 

##

## Algemeen / bugs

##

 

Vraagteken (?) gaat nu naar support.coachview.net

Ken je het vraagteken icoon rechtsboven in de hoek nog? Een tijd lang ging deze naar verouderde helpdesk content. Vanaf nu verwijst het vraagteken naar een bijpassend topic in de huidige kennisbank.

 

Bugs opgelost

Exporteren als je twee of meer dezelfde kolomnamen in je export hebt, gaat weer goed.

Exporteren deelnemers nu zonder HTML

Exporteren tickets in onze helpdesksoftware werkt weer.

Het veld ‘duur’ bij een e-learning wordt nu opgeslagen.

 

Versnellingen

Als je heel veel deelnemers in een opleiding hebt, zegge 8000, dan gaat dat nu weer razendsnel. We hebben de laadtijd teruggebracht van 9 minuten en 10 seconden naar 0,4 seconden.

 


##

## Opleidingsportaal

##


 

Lopende transactie automatisch geannuleerd bij start nieuwe transactie

Nu kan je klant direct een nieuwe betaaltransactie starten, ook als ie het per ongeluk annuleerde, om bijvoorbeeld de betaalwijze te veranderen. 







Volgende versie van 5.5 naar 7.0

We  stemmen de ontwikkelcyclus (sprints) intern af op sprint 1, 2, 3, 6, 7…  terwijl we ze extern doornummerden zoals het was. Dat wekt soms wat  verwarring. Vandaar dat we ze nu gelijktrekken en wordt de eerstvolgende  versie 7.0.

 


1 persoon vindt dit leuk
Aanmelden om een reactie te posten

over onze support

Op support vind je de kennisbank van Coachview. Hierin vind je de meest gestelde vragen aan de helpdesk en uitgebreide informatie om met modules te starten. Mis je iets? Laat het de telefonische helpdesk weten via 088 44 88 555, of stuur een mail naar support@coachview.net